شهرحلوا  | مجله سلامت | خواص حلوا ارده سنتی

خواص حلوا ارده سنتی

در فرهنگ ما ایرانیان خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد به نحوی که هر فرد بر اساس خانواده و شرایط خانوادگی اش شناخته و معرفی می شود. یکی از مسائل در حوزه خانواده، سلامت جسمی اعضای آن است به نحوی که معمولا در تمامی خانواده های ایرانی همواره یکی از اعضای آن (مانند پدر یا مادر) بررسی این مسأله را وظیفه خود می داند.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
خواص حلوا ارده سنتی
4.8/5 - 13 رای

خواص حلوا ارده سنتی را برای اینکه بتوانید یک شیرینی بی ضرر و با اصالت را مصرف کنید، حتما بدانید.

در فرهنگ ما ایرانیان خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد به نحوی که هر فرد بر اساس خانواده و شرایط خانوادگی اش شناخته و معرفی می شود. یکی از مسائل در حوزه خانواده، سلامت جسمی اعضای آن است به نحوی که معمولا در تمامی خانواده های ایرانی همواره یکی از اعضای آن (مانند پدر یا مادر) بررسی این مسأله را وظیفه خود می داند.

خواص حلوا ارده سنتی به جهت تاثیری که در حفظ و تأمین سلامت خانواده دارد و به تغذیه و خوراک کمک می کند جایگاه ویژه ای دارد. از آنجایی که از دیرباز سعی می شده که غذاهای سالم در سفره خانواده قرار بگیرد ؛ حلوا ارده سنتی در سبد غذایی اکثر خانواده های ایرانی قرار گرفته است. این خوراکی مقوی و خوشمزه یکی از خوردنی هایی است که گاها به عنوان دارو نیز مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا افراد زیادی برای تنظیم مزاج خود حلوا ارده مصرف می کنند.

بررسی خواص حلوا ارده سنتی

در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی ها و خواص حلوا ارده سنتی توضیح دهیم که یکی از پر طرفدارترین خوراکی هاست که از بسیاری جهات همچون پزشکی و سلامت، فرهنگ ایرانی، حوزه اقتصادی و … از دیرباز مورد توجه بوده است، با دقت به همین این نکات شهر حلوا با حفظ کیفیت سعی در تولید حلوا ارده سنتی نموده است. پیشاپیش اعلام می کنیم که اگر پاسخ سوالات خود در مورد این خوراکی لذیذ ایرانی را در این مقاله نیافتید، می توانید با پشتیبانی فروش آنلاین شهر حلوا تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید. و یا مقاله حلوای سنتی زرقان را مطالعه کرده و دانش مورد نیاز را کسب کنید.

در مقاله خواص حلوا ارده سنتی پاسخ سوالات زیر وجود دارد:

  1. حلوا ارده سنتی چگونه تهیه می شود؟
  2. خواص حلوا ارده سنتی چیست؟
  3. حلوا ارده سنتی چه ویژگی هایی دارد؟
  4. ترکیبات کلی حلوا ارده چیست؟
  5. چند نوع حلوا ارده وجود دارد؟

خواص و ارزش غذایی حلوا ارده سنتی

حلوا ارده سنتی بعنوان یک خوراکی ایرانی ویژگی های جالب توجهی دارد به عنوان نمونه به بررسی خواص و ارزش غذایی حلوا ارده سنتی می پردازیم:

  1. چون حاوی قند و کربوهیدرات زیادی است می‌تواند به تأمین انرژی بدن کمک کند.
  2. این خوراکی لذیذ حاوی مواد مفیدی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به تغذیه سالم و متوازن کمک کند.
  3. حلوا ارده سنتی به دلیل طعم و عطر خوشایند و ترکیبات مختلفی که دارد، بسیار خوشمزه و لذیذ است.
  4. دارای ماندگاری طولانی می باشد و می‌تواند در دراز مدت مورد استفاده قرار بگیرد.
  5. این خوراکی جالب را می توان در خانه با استفاده از مواد اولیه ساده و متنوع تهیه کرد زیرا از طعم و کیفیت بهتری نسبت به حلواهای تجاری برخوردار می شود.
  6. حلوا ارده سنتی قابلیت تغییر و تنوع در ترکیبات دارد و می‌توان به آن ادویه‌ها، خشکبار، مغزها و مواد مختلف دیگر اضافه کرد تا طعم و مزه آن تغییر کند.
  7. این خوراکی حاوی اسیدهای چرب نیمه ‌گرفته مانند اسید لینولئیک است که برای سلامت قلب و عروق مفید است.

خواص حلوا ارده سنتی برای سلامتی

از سوی دیگر خواص حلوا ارده سنتی به علت ویژگی هایی که دارد بسیار زیاد است. تعدادی از آنها را در ادامه معرفی می کنیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن با حلوا ارده

از آنجا که حلوا ارده سنتی لذیذ حاوی ویتامین ‌های مختلفی است می‌ تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

حلوا ارده سنتی حاوی چربی ‌های ناسالم نیست و چربی های غیر اشباع مانند مثل  امگا۳، امگا۶ و امگا ۹ در آن وجود دارد، لذا اگر افراد از این ماده خوراکی برای تأمین چربی بدن خود استفاده کنند به کاهش خطر بیماری ‌های قلبی کمک می کنند.

کاهش خطر سرطان

برخی مطالعات نشان داده‌ اند که مصرف حلوا ارده سنتی به علت دارا بودن آنتی اکسیدان می‌تواند خطر برخی از بیماری‌ های سرطانی را کاهش دهد.

تقویت استخوان ‌ها

حلوا ارده سنتی حاوی کلسیم است که می‌تواند به تقویت استخوان‌ ها کمک کند. از طرف دیگر به علت طبع گرم آن سردی و درد مفاصل و استخوان‌ها را کاهش بدهد.

تقویت مغز و عملکرد شناختی

از جمله خواص حلوا ارده سنتی چون ماده اصلی این خوراکی کنجد است، اینکه می‌ تواند به تقویت مغز و حافظه کمک کند و همچنین قدرت یادگیری را بالا ببرد.

کمک به عملکرد روده و گوارش

حلوا ارده سنتی حاوی فیبر فراوان است که می‌تواند به بهبود عملکرد روده‌ها کمک کند. علاوه بر این به ترکیب فیبر و مواد مغذی سبب بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارش نیز نیز می شود.

منبع انرژی بدن

این خوراکی خوشمزه حاوی قند و کربوهیدرات است که می‌تواند به تأمین انرژی بدن کمک کند. از آنجا که دیر هضم است یکی از مواد پیشنهادی در لیست غذایی افرادی است که قصد لاغری دارند، زیرا علاوه بر تأمین انرژی بدنشان، تا طولانی مدت احساس سیری به آنها می دهد.

حلوا ارده چیست ؟

در خصوص آنکه حلوا ارده چیست  باید بگوییم که یک خوراکی سنتی ایرانی است که ماده اصلی آن کنجد ساییده شده یا همان ارده است. این ماده از شیره خرما و شیره انگور (به منظور شیرین سازی)، تخم مرغ، هل و … ترکیب می شود و یک ترکیب بسیار جالبی را ایجاد می کند. حلوا ارده یک خوراکی است که در بسیاری از مناطق ایران معروف شده و به عنوان یک خوراکی سنتی و خوشمزه شناخته می‌شود.

طبع حلوا ارده سنتی و خواص آن گرم و خشک است که این طبع به خاطر ترکیباتی مانند کنجد و ارده است که در تهیه حلوا ارده استفاده می‌شوند. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید باید بگوییم که نحوه تهیه آن هرچند به پای حلوا ارده سنتی زرقان نمی رسد اما بسیار ساده است و شامل چند مرحله زیر می باشد:

  • در یک قابلمه، شیره یا شکر یا هر شیرین کننده دیگری که دوست دارید را با کمی آب روی حرارت قرار دهید و آن را تا زمانی که کاملاً حل شود و شبیه یک ماده سس مانند شود روی حرارت نگه دارید.
  • کنجد ساییده شده را به سس آماده شده باید اضافه کنید و همزمان با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدست شود.
  • ارده را به تدریج به مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب یکدست و چسبنده شود.
  • مواد را به صورت یک تکه بزرگ در قالب یا سینی مسطح ریخته و صاف کنید.
  • حلوا را در یخچال قرار دهید تا سفت شود و بعد از مدتی برش‌های مربعی یا مستطیلی بر روی آن بزنید.

توصیه می‌شود قبل از تهیه حلوا ارده سنتی، دستورالعمل مربوطه را به دقت مطالعه کنید و مواد را با توجه به نسخه و دستورالعمل مورد استفاده تنظیم کنید. همچنین، در صورت وجود هرگونه حساسیت یا مشکلات بهداشتی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

البته پیشنهاد می کنیم حلوا ارده سنتی زرقان فارس را که به بهترین روش های روز تهیه می شود از فروشگاه شهر حلوا خریداری نموده و امتحان کنید تا بتوانید یکی از با کیفیت ترین و پر خاصیت ترین حلوا ارده های سنتی را تجربه نمایید، بدون آنکه زحمت تهیه آن را کشیده باشید.

می توانید برای مطالعه حلوا ارده سنتی زرقان روی لینک کلیک کنید و یا برای خرید محصول به صفحه خرید حلوا ارده سنتی زرقان بروید.

ترکیبات حلوا ارده سنتی زرقان

در ترکیبات کلی حلوا ارده کنجد نقش اصلی را ایفا می کند، اما بر اساس سلیقه افراد می توان مواد دیگری را به آن اضافه نمود، مثلا برای شیرین کردن آن از مواد طبیعی مانند عسل، شیره خرما، کشمش، شیره انگور و … استفاده کرد و به این شکل ترکیب های جذاب تری از آن را بوجود آورد.

برای تزیین آن خلال پسته، خلال بادام یا دانه های کنجد به کار می رود تا هم زیبا شود و هم ویتامین های مفیدی به آن اضافه شود.

ترکیبات حلوا ارده سنتی زرقان

البته این به معنای آن نیست که حلوا ارده سنتی کیفیت پایینی دارند به عنوان نمونه حلوا ارده سنتی زرقان فارس که زیر نظر کارشناسان و مشاورین تغذیه تهیه گشته است، از بهترین نمونه های حلوا ارده سنتی است که با نمونه خانگی آن از نظر سلامت تفاوتی ندارد.

انواع حلوا ارده زرقان

همانطور که متوجه شدید انواع حلوا ارده بسته به موادی که در تهیه آن استفاده می شود وجود دارد. به عنوان مثال:

حلوا ارده شکری

حلوا ارده شکری که از ترکیب کنجد ساییده شده به شکل ارده و شیره شکر تهیه می‌شود. ظاهری شبیه به حلوا ارده سنتی زرقان دارد اما طعمی شیرین با یاد طعم مصنوعی شکر را به شما القا می کند.

حلوا ارده رژیمی

حلوا ارده رژیمی ویژه افراد دیابتی است که در ترکیب آن از شکر استفاده نمی شود و به جای آن از شیره خرما و شیره انگور به تنهایی استفاده می شود.  البته در برخی تولیدی های سراسر کشور بجای شکر از ماده ایزومالت نیز استفاده می شود که این ماده یک نوع شیرین کننده است که از چغندر قند به دست می‌آید و چندان توصیه نمی شود.

این ماده شیرین کننده حجمی است و در برخی موارد به عنوان جایگزین شکر در محصولات غذایی استفاده می‌شود. ایزومالت نزدیکترین طعم و بافت به شکر را داراست و شدت شیرینی آن حدود نصف شکر است. از نظر تغذیه ‌ای چون سطوح گلوکز و انسولین خون را بالا نمی برد لذا برای افرادی که نیاز به کنترل قند خون دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اما دقت داشته باشید که در حلوا ارده رژیمی زرقان هیچ نوع ماده افزودنی بجز شیره انگور یا شیره خرما ارگانیک برای شیرین کردن آن استفاده نمیشود!!!

حلوا ارده تقویتی

حلوا ارده تقویتی علاوه بر شیره انگور و یا خرما (به سفارش مشتری) از ارده سبوس دار تهیه می شود که مواد مغذی و فیبر های مفید زیادی دارد. حلوا ارده با شیره انگور بسیار ترکیب سالمی دارد زیرا در تهیه آن از شیره انگور به عنوان شیرین کننده استفاده شده است، شیره انگور خواص بسیار زیادی از جمله آنتی اکسیدان، ویتامین های آ، ب و ث است و لذا ترکیب آنها با کنجد می تواند به شدت به سلامت سیستم بدن افراد کمک کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله حلوا ارده با شیره انگور را که به طور تخصص توسط تیم تولید شهر حلوا تهیه شده است و کاملا موثق می باشد مطالعه کنید.

حلوا ارده تقویتی با شیره خرما و زعفران، دارچین، هل، زنجبیل و …  نیز بسیار جذاب و پر مشتری است چرا که شیرین کننده آن شیره خرماست و حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌ هایی مانند فنول‌ها و کاروتنوئیدها، پتاسیم، فیبر و … است لذا در درست کار کردن عملکرد قلب، سیستم گوارش، مغز و … کمک شایانی می کند و به تقویت و بازگشت توان و انرژی از دست رفته بدن کمک زیادی می کند.

فرصتی را به شما پیشنهاد می کنیم تا در مورد تولید حلوا ارده با شیره خرما به تنهایی اطلاعات کسب کنید و شما می توانید این فرصت را با کلیک بروی لینک، استفاده کنید

حلوا ارده مجلسی

حلوا ارده مجلسی که ترکیبی از ارده و شیره خرما است با خشکبارهایی مانند پسته، بادام و… تزیین می شود و نوع جالبی از حلوا ارده را می سازد. حلوا ارده مجلسی همچنین با ادویه های متفاوت مانند زعفران، دارچین، هل، زنجبیل و … نیز اضافه تولید می شود تا ترکیب متفاوت تری ایجاد کند.

حلوا کنجدی زرقان

حلوا کنجدی

حلوا کنجدی از شیره خرما و انگور و مقدار زیادی کنجد تشکیل شده است و با حلوا ارده سنتی در روش پخت تفاوت دارد. در حلوا ورقه ای کنجدی مواد آماده شده برای حلوا را پس از پخت به صورت ورقه های نازکی پهن می کنند و دو طرف این ورقه ها را با کنجد بوداده دو آتیشه می پوشانند که ترکیب بسیار زیبا و خوشمزه را ایجاد می کند.

اگر دنبال تنقلات برای فرزندتان هستید و یا میخواهید میان وعده های کاری سالمی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم فقط یکبار هزینه کنید و حلوا کنجدی زرقان را خریداری کنید. مطئنیم که علاقمند خواهید شد.

سخن آخر در مورد خواص حلوا ارده سنتی

به عنوان سخن آخر در مورد خواص حلوا ارده سنتی باید توجه داشته باشیم که همانطور که مزایای زیادی در استفاده از حلوا ارده سنتی وجود دارد، در مصرف آن نباید زیاده روی کرد و چرا که باید معایب آن را نیز در نظر داشت. از جمله این معایب موارد زیر است:

  • به علت بالا بودن قند آن، مصرف زیاد آن می‌تواند خطر مبتلا شدن به دیابت خطرناک را بالا ببرد.
  • اگر پس از میل کردن حلوا ارده، روند محافظت از دندان‌ها (استفاده از مسواک و نخ دندان) را درست انجام نشود، شیرینی حلوا ارده به دندان ها می تواند در دراز مدت آسیب جدی خواهد بزند
  • مصرف بیش از حد حلوا ارده سبب تحریک دستگاه گوارش و معده می ‌شود و ممکن است افراد را دچار اسهال کند.
  • همان‌طور که اشاره کردیم، حلوا ارده کالری و چربی بالایی دارد، پس استفادۀ زیاد آن موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود.
  • طبع گرم حلوا ارده برای افرادی که خودشان مزاج گرمی دارند، مناسب نیست و ممکن است باعث افزایش غلظت صفرای آن‌ها شود.

با در نظر گرفتن مجموع این موارد که در این مطلب از فروشگاه شهر حلوا مطالعه کردید باید توجه داشت که برای مصرف حلوا ارده و انواع آن باید هم به نکات مثبت دقت کرد و هم نکات منفی تا سلامتی به خطر نیافتد. شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان فروش شهر حلوا سوالات خود را در مورد دیگر خواص حلوا ارده سنتی بپرسید و سفارشات خرید حلوا ارده سنتی زرقان را نیز ثبت کنید.

چرا حلوا ارده بخوریم؟

این خوراکی مقوی و خوشمزه یکی از خوردنی هایی است که به عنوان دارو نیز مورد استفاده قرار می گیرد، مثلا افراد زیادی برای تنظیم مزاج خود حلوا ارده مصرف می کنند.

ارزش غذایی حلوا ارده چیست؟

حلوا ارده سنتی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

چون ارده چرب هست این حلوا برای قلب مشکل ندارد؟

حلوا ارده سنتی حاوی چربی ‌های ناسالم نیست و چربی های غیر اشباع مانند مثل  امگا۳، امگا۶ و امگا ۹ در آن وجود دارد

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *