شهرحلوا  | مجله سلامت | خوردن حلوا ارده در بارداری

خوردن حلوا ارده در بارداری

خوردن حلوا ارده در بارداری یا هر غذای مفید دیگری برای داشتن فرزندی سالم و کمی تپل با پوستی شفاف و لپ هایی قرمز آرزوی هر مادری است. همه اعتراف می کنیم که مادران تمام تلاش خود را برای رسیدن به این آرزو بکار می برند. همانطور که می دانیم یکی از اصلی ترین مراحل زندگی فرزندان مرحله جنینی آنهاست که اگر سعی شود مادر تغذیه صحیحی داشته باشد می تواند امیدوار باشد که فرزند سالمی به دنیا بیاورد.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
خوردن حلوا ارده در بارداری
5/5 - 4 رای

برای داشتن تغذیه سالم لازم است خوراکی های مفید و پر انرژی مصرف شود. در میان تمام خوراکی های خوشمزه و مفید نباید حلوا ارده را از قلم بیندازیم. اما کمی صبر کنید، پیش از مصرف آن باید بپرسیم که آیا خوردن حلوا ارده در بارداری خطرناک است؟ این سوال بسیار مهمی است که شهر حلوا قصد دارد در این مقاله آن را بررسی کند. علاوه بر آن، برای سوالات زیر نیز جواب مناسبی معرفی می کند:

  1. آیا خوردن حلوا ارده در سه ماه اول بارداری می تواند برای مادر و فرزند آسیب زننده باشد؟
  2. چه مضراتی در خوردن حلوا ارده در بارداری وجود دارد؟
  3. فواید خوردن حلوا ارده در بارداری چیست؟
  4. چرا در بارداری حلوا ارده نخوریم؟
  5. از کجا می توانیم حلوا ارده اصل و ارگانیک تهیه کنیم؟

خوردن حلوا ارده در بارداری سه ماهه اول

سه ماه اول بارداری بسیار مهم و حیاتی است چون مراحل اولیه ساختمان بدن نوزاد در این دوران شکل می گیرد. اصلی ترین بخش های بدن یعنی قلب، مغز و عضلات در سه ماه اول بارداری مادر ساخته می شوند و اگر اختلالی در آنها پدید بیاید می تواند برای همیشه مشکلاتی برای فرزند بوجود بیاورد.

از طرف دیگر، بدن مادر هم در این دوران تغییرات زیادی می کند تا بتواند آماده پذیرفتن یک انسان دیگر درون خود شود. همه این نکات باعث می شود که تغذیه این دوران بسیار مورد اهمیت باشد.

فواید زیاد حلوا ارده بر کسی پوشیده نیست اما آیا خوردن حلوا ارده در بارداری سه ماهه اول می تواند برای مادر و یا نوزاد خطری داشته باشد؟ مطالعات زیادی در این خصوص انجام شده است و یکی از نتایجی که هنوز با قطعیت اثبات نشده است اما جا دارد که مورد توجه قرار بگیرد تأثیر کنجد بر بدن مادران باردار است.

خطر مصرف حلوا ارده در بارداری

در مورد خطر مصرف حلوا ارده در بارداری ادعا می شود که دانه های کنجد می توانند باعث تحریک رحم شوند و اگر تخمک بارور شده ای وجود داشته باشد از آن محیط به بیرون رانده شود. از این نظر بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که خوردن حلوا ارده در بارداری را کنترل کنید، نه فقط کنجد بلکه فراورده های آن مانند حلوا ارده تا احتمال سقط جنین بالا نرود. البته باید بدانیم که تحقیقات به طور دقیق نشان نمی دهند که مواد غذایی به تنهایی سبب سقط جنین می شوند و حتما یک دلیل پزشکی خاص و یا عوامل دیگر باید برای این موضوع وجود داشته باشد.

خطر مصرف حلوا ارده در بارداری

در هر صورت کارشناس سلامت شهر حلوا به تمامی مادران باردار توصیه می کند که حتی از کوچکترین احتمال هم نگذرند و برای دریافت بهترین برنامه غذایی با پزشک خود مشورت نمایند.

مضرات خوردن ارده در بارداری

حال ممکن است سوالی پیش آید، اینکه مضرات خوردن ارده در بارداری چه مواردی می تواند باشد؟ همانطور که گفتیم ارده بسیار مقوی است ولی دارای قند و چربی بسیار بالایی است. وجود این دو ماده در یک  خوراکی یعنی، باید در مصرف آن دقت بالایی داشت چرا که:

  • مصرف زیاد ارده می تواند سبب افزایش وزن شود و مشکلاتی را برای سلامتی مادر به همراه داشته باشد. همه می دانیم که در بارداری، افزایش وزن طبیعی است، اما مصرف بیش از حد چربی ممکن است باعث یک افزایش وزن نامتعادل شود که مشکلاتی مانند فشار خون بالا را به دنبال داشته باشد.
  • احتمال بالا رفتن قند خون در مصرف زیاد حلوا ارده وجود دارد و از این نظر مادران بارداری که درگیر دیابت بارداری هستند بهتر است از مصرف آن خودداری نمایند و یا میزان مصرف آن را با پزشک خود هماهنگ کنند.
  • مشکل دیگر تنها متوجه مضرات خوردن حلوا ارده در بارداری نیست بلکه برای هر نوع شیرینی و غذای پر قندی می تواند وجود داشته باشد و آن ایجاد شدن نقص های تغذیه ای در نوزاد است.
  • مصرف بیش از حد ارده می تواند باعث اسهال شود و این موضوع اگر ادامه داشته باشد، آب بدن مادر را کاهش می دهد و سلامت جنین را به خطر می اندازد.
  • کسانیکه به کنجد حساسیت دارند نباید این خوراکی را مصرف کنند چرا که مصرف داروهای ضد حساسیت در بارداری می تواند اثرات بدی بر جنین بگذارد.

شهر حلوا به شدت توصیه می کند که مقدار مصرف ارده کنجد و حلوا را در حد معقول و با مشورت متخصص تغذیه خود تعیین کنید تا مضرات خوردن حلوا ارده در بارداری شامل حال شما نشود.

چرا در بارداری حلوا ارده نخوریم

اگر منابع دقیق علمی را مرور کنید متوجه می شوید که هیچکدام به صراحت نتوانسته اند اعلام کنند که مصرف حلوا ارده در بارداری خطرناک است پس چرا در بارداری حلوا ارده نخوریم؟

واقعیت آن است که پیش از بارداری این خوراکی مغذی نقشی بسیار مهم در سلامت جنسی پدر و مادر دارد و به باروری و رفع مشکلات جنسی آنها کمک می‌ کند. البته شهر حلوا به همه مادران به شدت توصیه می کند که در خصوص میزان مصرف این خوراکی لذیذ حتما با پزشک خود مشورت کنند.

حلوا ارده مناسب بارداری

در هر صورت باید بدانیم که انواع متنوعی از حلوا ارده وجود دارد که همه افراد با سلیقه های متفاوت می توانند آن را مصرف کنند و تنوع به اندازه ای زیاد است که به خوبی می تواند جوابگوی ویار مادران باردار باشد و حلوا ارده مناسب بارداری را مصرف کند.

علاوه بر این خود ارده به تنهایی نیز می تواند بسیار مفید باشد، توضیح آنکه اگر مادری علاقه به حلوا ارده نداشته باشد می تواند ارده را با عسل، شیره خرما یا شیره انگور ترکیب کند و جسم خود را با خوردن یک خوراکی لذیذ شاد نماید.

فواید خوردن حلوا ارده در بارداری

باید بگوییم فواید خوردن حلوا ارده در بارداری بسیار زیاد است و همین موضوع باعث می شود که نتوان به راحتی از این خوراکی خوشمزه چشم پوشید. در ادامه بعضی از این فواید را با هم مرور می کنیم:

قبل از خواندن ادامه مطلب پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله خواص حلوا ارده سنتی را مطالعه کنید تا آنچه را در مورد این خوراکی خوشمزه و سنتی میخواهید بدانید، کسب کنید.

فواید خوردن حلوا ارده در بارداری

فواید حلوا ارده بر مغز جنین

برای توضیح فواید حلوا ارده بر مغز جنین باید بدانیم کهبرای توسعه مغز و سیستم عصبی جنین چربی های اشباع نشده به شدت لازم و ضروری هستند. باید بدانیم که کنجد و فراورده های آن یکی از بهترین منابع امگا 3 و امگا 6 هستند. 49.7 گرم از 100 گرم کنجد را چربی های مختلف آن تشکیل می دهد. فسفر نیز یکی از موادی است که بدن جنین به آن شدیدا نیاز دارد در کنجد این ماده به اندازه کافی وجود دارد و از این نظر مصرف آن می تواند برای مادران باردار بسیار مفید باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین

یکی از ویژگی های کنجد آنتی اکسیدان بودن آن است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین بسیار ضروری است. البته میزان مصرف را حتما باید پزشک تعیین کند.

تاثیر حلوا ارده بر استخوان های جنین

همه مادران در دوران بارداری به شدت نیازمند کلسیم هستند، چرا که برای تقویت استخوان های جنین کلسیم بدن مادر جذب بدن جنین می شود و به این شکل اگر مادران کلسیم اضافه تری را دریافت نکنند خودشان در آینده دچار مشکلاتی همچون پوکی استخوان و یا خرابی دندانها خواهند شد.

خبر خوب آنکه همیشه لازم نیست قرص کلسیم مصرف کرد، میزان کلسیم موجود در حلوا ارده که از کنجد تازه تهیه می شود به حدی است که یکی از گزینه های جایگزین شیر محسوب می شود. لذا از جمله تاثیر حلوا ارده بر استخوان های جنین تأمین کلسیم مورد نیاز آنهاست چرا که کنجد و به طور کلی فراورده های کنجدی یکی از بهترین منابع کلسیم هستند.

ارده و ماهیچه های جنین

کمتر کسی است که از اهمیت پروتئین برای عضله و ماهیچه سازی آگاه نباشد. علاوه بر این برای افزایش شیر مادر و همچنین بالا رفتن کیفیت آن پروتئین به شدت نیاز است. باید بدانیم در هر 100 گرم کنجد حدود 18 گرم پروتئین وجود دارد که می تواند یکی از بهترین منابع برای تأمین پروتئین مادر باردار باشد. مصرف کم پروتئین در طول بارداری موجب وزن کم کودک در زمان تولد و مشکلات قلبی در طول زندگی او می شود. بنابراین ارتباط خوبی بین ارده و ماهیچه های جنین وجود دارد.

فواید ارده برای کم خونی مادر

آهن موجود در ارده می تواند یکی از بهترین منابع برای حل مشکل فقر آهن مادر باشد. اگر این خوراکی را با یکی از شیره های طبیعی مانند شیره انگور و یا شیره خرما نیز ترکیب شود یک خوراکی معجزه آسا برای درمان کم خونی مادر می سازد. فواید ارده برای کم خونی مادر در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است ولی در مورد میزان مصرف آن باید بر اساس دستور پزشک عمل کرد.

سایر فواید پروتئین برای مادران باردار

  • بسیاری از مادران باردار از یبوست شکایت می کنند، برای درمان آن لازم است مواد غذایی حاوی فیبر مصرف شود. از 100 گرم کنجد حدود 11 گرم آن فیبر است. البته همانطور که قبلا در این مقاله اشاره کرده ایم، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چرا که می تواند مادران را به اسهال مبتلا کند.
  • خوردن حلوا ارده در بارداری از مغذی ترین مواد غذایی است که می تواند انرژی لازم برای جسم مادر را فراهم کند. یک مادر باردار نیاز به شور و انرژی دارد تا بتوان فرزندی سالم را به دنیا بیاورد.

جدول ارزش غذایی ارده کنجد

جدول ارزش غذایی ارده کنجد در هر 100 گرم مقدار 573 کیلو کالری انرژی وجود دارد و این میزان کالری می تواند شادی را به مادر هدیه کند و از افسردگی او پیشگیری نماید.

علاوه بر این موارد باید بدانیم که ارزش غذایی 100 گرم کنجد خشک به صورت زیر است:

  • قند: 0.3 گرم
  • منگنز: 2.5 میلی‌گرم
  • مس: 1.1 میلی‌گرم
  • منیزیم: 356 میلی‌گرم
  • فسفر: 629 میلی‌گرم
  • ویتامین ب1:  0.8 میلی‌گرم
  • ریبوفلاوین (ویتامین ب2 ): 0.1 میلی‌گرم
  • نیاسین (ویتامین ب3) 4.5 میلی‌گرم
  • ویتامین ب6:  0.8 میلی‌گرم
  • ویتامین ای: 0.3 میلی‌گرم
  • ویتامین کا 0.1 میکروگرم
جدول ارزش غذایی ارده کنجد

چند نکته در مورد خوردن حلوا ارده در بارداری

مادران عزیزی که دوست دارند فرزندی سالم داشته باشند باید به چند نکته در مورد خوردن حلوا ارده در بارداری توجه کنند:

  1.  اگر از مکمل هایی که دارای آهن هستند استفاده می کنید، حتما در خصوص میزان مصرف ارده با پزشک مشورت کنید زیرا مصرف زیاد آهن می تواند مشکلاتی مثل یبوست و اختلال در جذب مواد معدنی دیگر را برای شما ایجاد کند.
  2. اگر داروهای خاص مصرف می کنید و از طرف دیگر به ارده نیز علاقه دارید بهتر است پزشک خود را در جریان این مساله قرار دهید، چرا که املاح و ویتامین های موجود در ارده ممکن است با داروهای شما تداخل داشته باشد.
  3. طبع ارده بسیار گرم است و لذا مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات صفرایی برای مادری که از اول دارای طبع گرم است ایجاد کند.
  4. حلوا ارده و به طور کلی خانواده فراورده های کنجدی به شدت می تواند بر افزایش ضریب هوشی فرزند شما تأثیر بگذارد، بنابراین بی دلیل خود را از این خوراکی های لذیذ محروم نکنید.
  5. پس از زایمان نیز باید ارده را در برنامه هفتگی غذایی خود قرار دهید تا هم ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدنتان را تأمین کند، هم به مقوی شدن شیر شما کمک بیشتری نماید.

 آخرین حرف در مورد خوردن حلوا ارده در بارداری

به عنوان آخرین حرف در مورد خوردن حلوا ارده در بارداری باید تأکید کنیم که این خوراکی لذیذ را به صورت ارگانیک و اصل مصرف نمایید و از عدم وجود مواد شیمیایی در آن اطمینان پیدا کنید. برای تهیه آن بهتر است از فروشگاه های مطمئن خرید نمایید تا نگرانی حساسیت به مواد نگهدارنده را نداشته باشید. شهر حلوا به عنوان یکی از فروشگاه های خرید آنلاین با کارگاه های تولیدی شهر زرقان فارس در ارتباط است.

این کارگاه ها از قدیم الایام به کار تولید ارده و انواع حلواها به روش های سنتی مشغول بوده اند و استفاده از کنجد مرغوب از اصول آنهاست. از جمله حلوا ارده هایی که می توانید از فروشگاه شهر حلوا تهیه کنید حلوا شکری، حلوا ارده کنجدی، حلوا ارده تقویتی، حلوا ارده رژیمی، حلوا ارده کشی، حلوا سنگی، حلوا ارده با شیره خرما، حلوا ارده با شیره انگور، حلوا ارده سنتی است و علاوه بر این ارده هایی مانند ارده شکلاتی، ارده کاراملی، ارده دو آتیشه، ارده ساده، ارده سبوس دار نیز در این فروشگاه وجود دارد. برای تهیه انواع ارده و یا سایر محصولات کنجدی می توانید با کارشناسان فروش آنلاین تماس حاصل فرمایید.

خوردن حلوا ارده در بارداری چه ضرری دارد؟

خوردن حلوا ارده در بارداری را کنترل کنید، نه فقط کنجد بلکه فراورده های آن مانند حلوا ارده تا احتمال سقط جنین بالا نرود.

چرا در بارداری حلوا ارده نخوریم ؟

مصرف زیاد ارده می تواند سبب افزایش وزن شود و مشکلاتی را برای سلامتی مادر به همراه داشته باشد. همه می دانیم که در بارداری، افزایش وزن طبیعی است، اما مصرف بیش از حد چربی ممکن است باعث یک افزایش وزن نامتعادل شود که مشکلاتی مانند فشار خون بالا را به دنبال داشته باشد.

آیا حلوا ارده ویتامین مفید برای بارداری دارد؟

ویتامین ب1:  0.8 میلی‌گرم
ریبوفلاوین (ویتامین ب2 ): 0.1 میلی‌گرم
نیاسین (ویتامین ب3) 4.5 میلی‌گرم
ویتامین ب6:  0.8 میلی‌گرم
ویتامین ای: 0.3 میلی‌گرم
ویتامین کا 0.1 میکروگرم

فواید ارده برای کم خونی مادر چیست؟

آهن موجود در ارده می تواند یکی از بهترین منابع برای حل مشکل فقر آهن مادر باشد. اگر این خوراکی را با یکی از شیره های طبیعی مانند شیره انگور و یا شیره خرما نیز ترکیب شود یک خوراکی معجزه آسا برای درمان کم خونی مادر می سازد.

فواید کنجد بر استخوان های جنین چیست؟

میزان کلسیم موجود در کنجد به حدی است که یکی از گزینه های جایگزین شیر محسوب می شود. لذا از جمله فواید کنجد بر استخوانهای جنین تأمین کلسیم مورد نیاز آنهاست چرا که کنجد و به طور کلی فراورده های کنجدی یکی از بهترین منابع کلسیم هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *