شهرحلوا  | مجله سلامت | کنجد جایگزین شیر

کنجد جایگزین شیر

تحقیقات نشان می دهد که کنجد بهترین جایگزین شیر است. در این مقاله که توسط شهر حلوا تهیه شده است قصد داریم این ادعای خود را اثبات کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
کنجد جایگزین شیر
5/5 - 1 رای

کنجد جایگزین شیر واقعی یا تبلیغ ؟؟؟ همه ما از فواید شیر و لزوم مصرف آن برای بدن آگاه هستیم اما اگر شما هم جزو کسانی هستید که با نوشیدن شیر دچار معده درد می شوید یا میزان اسید معده شما افزایش پیدا می کند و به اصلاح عامیانه ترش می کنید، یک جایگزین عالی برای شما داریم، دانه های معجزه آسای کنجد بهترین جایگزین شیر.

در ادامه می توانید پاسخ سوالات زیر را ببینید:

  1. آیا میتوان کنجد را جایگزین شیر برای کودک کرد؟
  2. خواص کنجد بیشتر است یا شیر؟
  3. آیا کنجد تأثیری بر شیر مادران دارد؟
  4. شیر کنجد را چطور تهیه کنیم؟
  5. از کجا کنجد تازه بخریم ؟

کنجد جایگزین مناسب شیر برای کودکان

حتما زیاد شنیده اید که مادری در خصوص بد غذایی فرزندش شکایت کند که علاقه ای به خوردن شیر ندارد، جالب است بر طبق تحقیقات علمی نشان داده شده است که دانه های کنجد با داشتن 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی مفید، درصد بالایی از کلسیم، روی و آهن یکی از بهترین مواد خوراکی جایگزین شیر است لذا کنجد جایگزین مناسب شیر برای کودکان است تا از سلامت جسم او اطمینان داشته باشید.

پس اگر کودک شما هم از شیر دوری می کند به او بگویید: شیر نمیخوری ؟ کنجد بخور. پیشنهاد می کنم مقاله ارده کنجد را از همین سایت مطالعه کنید تا از خواص این خوراکی نیز آگاه شوید.

یک نکته طلایی دیگر هم باید به موضوع کنجد جایگزین شیر اضافه کنیم، شما می توانید کنجد را با سایر مواد خوراکی مخلوط کنید و به این شکل خواص آن را افزایش دهید. مثلا می توانید آن را با غلاتی مثل گندم و یا جو ترکیب کنید و غذایی مقوی برای کودکتان فراهم کنید.

پیشنهاد بعدی تهیه حریره کنجد است که در کنار حریره بادام می تواند یکی از پرانرژی ترین خوراک ها برای کودک دلبند شما باشد. راستی یکی از بهترین جایگزین ها برای خوراکی های مضر مثل پفک می تواند بیسکوئیت های کنجدی باشد، در این صورت هم یک میان وعده جالب به فرزندتان داده اید و هم دیگر نگران سلامتی او نیستید.

خواص کنجد بیشتر است یا شیر

شاید از این مقایسه و راهکارهای کنجد جایگزین شیر تعجب کنید اما آنقدر خواص کنجد زیاد است که باید بپرسیم خواص کنجد بیشتر است یا شیر؟ جواب این سوال را به نقل از تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا می دهیم که این مقایسه را بین 100 گرم شیر با 100 گرم کنجد به صورت دقیق انجام دادند و نتایج زیر را بدست آوردند:

  • در هر صد گرم از دانه های کنجد مقدار ۹۷۵ میلی‌گرم (تقریباً معادل مصرف روزانه افراد) و در هر 100 گرم شیر تنها 300 میلی گرم کلسیم وجود دارد.
  • با مقایسه ساده متوجه می شویم که میزان کلسیم موجود در کنجد تقریبا سه برابر شیر است.
  • درصد وجود مواد مفیدی مانند تیامین، نیاسین، ویتامین ب۶ و فولات در دانه های کنجد بیشتر از شیر است
  • اما باید بدانیم که میزان ویتامین های ب ۵ و ب ۱۲ در شیر بیشتر از کنجد است.
  • دانه های کنجد سرشار از فیبر، آهن، پتاسیم و پروتئین هستند. اما مقدار ویتامین D در شیر به نسبت، بسیار بالاتر از کنجد است.
خواص کنجد بیشتر است یا شیر

شما عزیزان می توانید دانه های کنجد را در روی نان، سالاد و یا همراه با سبزیجاتی مثل اسفناج میل کنید. اگر مصرف دانه کنجد برای شما سخت است پیشنهاد می کنیم به سراغ فراورده های آن بروید، مثلا ارده و یا حلواهای متنوعی که پایه آنها کنجد است که همگی آنها در فروشگاه شهر حلوا برای شما عزیزان با بهترین کیفیت تهیه شده است.

خواص کنجد برای افزایش شیر مادر

یکی از تلخ ترین گریه ها، گریه های نوزادی است که با شیر مادرش سیر نمی شود. شاید بسیاری از مادران ندانند که تنها با اضافه کردن کنجد و یا فراورده های آن در رژیم غذایی خود می توانند هم میزان شیر خود را افزایش دهند و هم آن را مقوی تر نمایند بدون آنکه بدن خودشان تضعیف شود. در حقیقت نشان داده شده است که این ماده خوراکی مغذی می تواند بسیاری از نیازهای جسم مادر را برطرف کند و همانطور که گفتیم کنجد برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است و از این رو کنجد بهترین جایگزین شیر می شود.

خواص کنجد برای افزایش شیر مادر

نباید فراموش کنیم که در مدت بارداری جسم مادر بسیاری از مواد مفید خود از جمله کلسیم را از دست می دهد، پس از تولد نوزاد نیز این جریان ادامه پیدا می کند و مادران معمولا با مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، ضعیف شدن ریشه موها و حتی گاهی پوکی استخوان دست و پنجه نرم می کنند. برای جبران این میزان کلسیم از دست رفته مادران می توانند کنجد با شیر را مصرف کنند در این صورت هم به بدن خودشان کمک می کنند و هم به نوزادشان. باید بدانیم که مصرف کنجد به مادران در درمان مشکلات روده که معمولا پس از زایمان بوجود می آید نیز کمک شایانی می کند.  

دستور تهیه شیر کنجد خانگی

تا الان متوجه شدیم که شیر و کنجد دو ماده خوراکی سرشار از کلسیم هستند و می توان حتی کنجد جایگزین شیر مصرف کرد. طبیعتا ترکیب این دو با هم میزان کلسیم را به حداکثر مقدار ممکن می رساند و برای افرادی که از مشکلاتی مانند پوکی استخوان رنج می برند می تواند یک خوراکی معجزه آسا باشد.

نشان داده شده که مقدار کلسیم موجود در شیر کنجد نزدیک به یک قرص کلسیم است که البته با میل کردن آن به جای یک ماده شیمیایی، یک خوراکی ارگانیک و خوش طعم را به بدنتان هدیه می دهید. دستور تهیه شیر کنجد خانگی ساده است کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دانه های تازه کنجد را به مدت 8 ساعت در آب و مقدار کمی نمک قرار دهید. نگران نشوید، کنجد ها نمکی نمی شوند
  2. پس از این مدت آب را بیرون ریخته و کنجد ها را آبکشی کنید.
  3. کنجد را به همراه مقداری خرمای نرم شده و بدون هسته یا کشمش و همچنین ادویه هایی مثل وانیل و دارچین در مخلوط کن بریزید
  4. منتظر بمانید تا یک ماده یک دست از آنها بدست آید. اگر ماده شما زیادی سفت شد کمی آب به آن اضافه کنید.
  5. این ماده را در یک کیسه بریزید و برای سه روز در یخچال نگه دارید.
  6. پس از این مدت می توانید با اضافه کردن شیر به آن یک خوراکی بی نظیر را میل کنید.
  7. می توانید به جای خرما از عسل هم استفاده کنید.

آیا می دانستید که مصرف کره کنجد نیز دست کمی از خود کنجد یا ارده آن ندارد، کره کنجد اصل را در این مقاله لینک شده بشناسید و در صورت نیاز از فروشگاه شهر حلوا، با ضمانت کیفی بالا خرید کنید.

حرف آخر در مورد کنجد جایگزین شیر

به عنوان حرف آخر در مورد کنجد جایگزین شیر باید بدانیم که بدن هر فرد بزرگسال بین 1000 تا 1300 میلی گرم کلسیم در  طول روز نیاز دارد. این میزان می تواند با مصرف شیر و سایر لبنیات تأمین شود اما اگر تمایلی به مصرف شیر ندارید می توانید کنجد را جایگزین آن کنید. شهر حلوا به عنوان یکی از مراکز تهیه و توزیع کنجد و فراورده های آن، این دانه های جادویی را با بهترین کیفیت و تازگی مثال زدنی برای شما عزیزان آماده نموده است. برای تهیه آنها کافی است با کارشناسان فروش آنلاین شهر حلوا تماس حاصل فرمایید.

خواص کنجد بیشتر است یا شیر ؟

در هر صد گرم از دانه های کنجد مقدار ۹۷۵ میلی‌گرم (تقریباً معادل مصرف روزانه افراد) و در هر 100 گرم شیر تنها 300 میلی گرم کلسیم وجود دارد.

کنجد جایگزین شیر می شود یا خیر؟

این ماده خوراکی مغذی می تواند بسیاری از نیازهای جسم مادر را برطرف کند و همانطور که گفتیم کنجد برای افزایش شیر مادر بسیار مفید است و از این رو کنجد بهترین جایگزین شیر می شود.

بهترین معجون کنجدی جایگزین شیر چیست؟

نشان داده شده که مقدار کلسیم موجود در شیر کنجد نزدیک به یک قرص کلسیم است که البته با میل کردن آن به جای یک ماده شیمیایی، یک خوراکی ارگانیک و خوش طعم را به بدنتان هدیه می دهید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *