شهرحلوا  | مجله سلامت | حلوا شکری با چی بخوریم

حلوا شکری با چی بخوریم

اگر دلتان هوای خوردن یک شیرینی خوشمزه اما مفید را کرده که هم از طعم آن لذت ببرید هم به یاد خاطرات شیرین گذشته بیفتید و در عین حال جسم تان را نیز شاد کرده باشید، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم، حلوا شکری.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
حلوا شکری با چی بخوریم
4.8/5 - 15 رای

بله درست خواندید، این خوراکی خوشمزه، سرشار از مواد مغذی است و نکته جالب آن است که می توان طعم آن را دلپذیرتر کرد، می پرسید چطور؟ کافی است آن را با خوراکی های مغذی دیگری میل کنید.

شهر حلوا در این مقاله پیشنهادات جالبی را به شما می دهد تا بدانید که حلوا شکری با چی بخوریم تا طعم آن را متفاوت کنیم. از جمله سوالاتی که قصد داریم به آنها پاسخ دهیم سوالات زیر است:

  1. خواص حلوا شکری و فواید آن چیست؟
  2. حلوا شکری گرم است یا سرد و با چی بخوریم؟
  3. چه خوراکی هایی می توانیم با حلوا شکری بخوریم؟
  4. تفاوت حلوا شکری با حلوا ارده سنتی در چیست؟
  5. حلوا شکری مرغوب را از کجا تهیه کنیم؟

نحوه مصرف حلوا شکری و فواید آن

در ابتدا خوب است اول با نحوه مصرف حلوا شکری و فواید آن آشنا شویم تا بعد به سراغ خوراکی های جذاب همراه آن بریم. از آنجا که ماده اصلی تشکیل دهند حلوا شکری کنجد است، لذا تمام ویژگی های این دانه مغذی را به همراه دارد. از جمله مواد معدنی و ویتامین هایی که در حلوا شکری موجود است می توان به ویتامین های گروه B، A، C، کلسیم، منیزیم، روی، آهن، مس، فسفر، منیزیم، چربی های اشباع نشده مانند امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ اشاره کرد. بعضی از خواص حلوا شکری را می توان در لیست زیر دید:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش کلسترول خون
  • رفع دردهای مفاصل و آرتروز
  • کمک به استحکام دندانها و استخوان های بدن و جلوگیری از پوکی استخوان
  • تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری
  • بهبود مشکلات گوارشی و درمان یبوست
  • بهبود عملکرد کبد، معده و روده بزرگ
  • کمک به رشد مو و تقویت ریشه های آن و همچنین براق و روشن شدن سطح مو
  • از بین بردن مشکلات ناشی از سرد مزاجی مانند افسردگی، بی حالی، کرختی و …
  • قاعده آور و تقویت قوای جنسی
  • بهبود سرماخوردگی
  • رفع ضعف بدن
  • رفع فقر آهن و کمک به درمان کم خونی
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان
  • کمک به عضله سازی بدن
نحوه مصرف حلوا شکری و فواید آن

موارد احتیاط برای مصرف حلوا شکری

دقت کنید که درست است که خواص حلوا شکری زیاد است اما چون قند بالایی دارد لذا موارد احتیاط برای مصرف حلوا شکری برای عده ای وجود دارد از جمله:

  • افراد دارای دیابت بالا که قند مصنوعی برای آنها مضر است
  • افراد گرم مزاج، چرا که می تواند باعث مشکلاتی مانند غلیظ شدن صفرا و جوشهای صورت شود.
  • افراد کم تحرک چرا که می تواند باعث چاقی آنها شود و مشکلات ناشی از آن را به دنبال داشته باشد
  • افرادی که دارای دندانهای حساس هستند، اگر پس از میل نمودن حلوا شکری مسواک نزنند و یا یکی از روشهای مراقبتی از دندان را به عمل نیاورند خطر پوسیدگی دندان برای آنها افزایش می یابد.
  • مصرف زیاد آن می تواند سبب التهاب معده شود چرا که غذایی دیر هضم است
  • افرادی که دچار اسهال هستند بهتر است با احتیاط بیشتری حلوا شکری را مصرف نمایند

طبع حلوا شکری سرد است یا گرم

پس از آشنایی با خواص حلوا شکری به ما حق می دهید که عنوان خوراکی جادویی را برای آن انتخاب کنیم، اما سوالی که می توان پرسید آن است که چرا حلوا شکری دارای این همه اثرات مفید بر روی جسم است؟ به جز وجود مواد معدنی و ویتامین های فراوان در آن، شاید یک دلیل دیگر را بتوان به طبع آن نسبت دارد، اما طبع حلوا شکری سرد است یا گرم؟

باید بدانیم چون اساس و ریشه این خوراکی مغذی از کنجد است لذا طبع آن گرم است و به شدت برای افرادی که دارای طبع سرد هستند مفید است. بهتر است این خوراکی لذیذ را در وعده صبحانه میل کنید تا در طول روز انرژی کافی برای فعالیت های جسمی و ذهنی داشته باشید.

همراه حلوا شکری چی بخوریم

وقت آن است که سوال اصلی این مقاله را جواب بدهیم اینکه همراه حلوا شکری چی بخوریم ؟ هرچند که این خوراکی مغذی به تنهایی آنقدر خوشمزه هست که دلیل کافی برای حضور در سبد خانواده را داشته باشد، اما می توان آن را در کنار مواد خوراکی دیگری نیز قرار داد تا هم یک تجربه هیجان انگیزتری بدست آورد و هم مواد مغذی دیگری را نیز به بدنمان هدیه بدهیم.

خوراکی هایی که میتوان با حلوا شکری سرو کرد

اما در ادامه تعدادی از خوراکی هایی که می توان با حلوا شکری سرو کرد را پیشنهاد می کنیم:

حلوا شکری با کره

اگر یک روز نان بربری داغ را تهیه کرده بودید حتما حلوا شکری با کره را با آن امتحان کنید، این طعم بی نظیر ماندگار ذهن شما خواهد شد.

 حلوا شکری با پنیر

برای ذائقه بسیاری از افراد، حلوا شکری با پنیر بسیار دوست داشتنی است. پنیر سرد است و همراه کردن آن با حلوا شکری باعث به تعادل رسیدن مزاج آنها می شود.

حلوا شکری با آجیل ها

حلوا شکری با انواع آجیل ها بخوریم مانند پسته، بادام، فندق و گردو همخوانی زیادی دارد. دقت کنید وجود این خوراکی ها در کنار حلوا شکری باعث می شود که خواص آن نیز بیشتر شود.

حلوا شکری با نوشیدنی ها

یکی از بهترین ترکیبها حلوا شکری با نوشیدنی های مختلف است. شیرینی چای و قهوه و یا دلستر و نوشابه خود را به حلوا شکری واگذار کنید تا یک تجربه خوشمزه را بدست آورید.

حلوا شکری با میوه ها

شاید تعجب کنید ولی طعم حلوا شکری با میوه ها نیز بسیار جالب است. یک بار میوه هایی مانند موز، آناناس، سیب و میوه های خشک را با حلوا شکری امتحان کنید، احتمالا دیگر این ترکیب را کنار نگذارید.

تفاوت حلوا شکری با حلوا ارده سنتی

شاید سوال دیگری که پیش آید این باشد که تفاوت حلوا شکری با حلوا ارده سنتی در چیست؟ ماده اصلی هر دو کنجد می باشد و تفاوت این دو تنها در نوع ماده شیرین کننده آنهاست. در حلوای سنتی از شیرین کننده های طبیعی مثل شیره خرما و شیره انگور استفاده می شود اما حلوا شکری با شیره شکر شیرین می شود.

تفاوت حلوا شکری با حلوا ارده سنتی

البته این موضوع باعث بوجود آمدن تفاوت در ظاهر این دو می شود، حلوا شکری ساختاری شکننده و خشک دارد اما بافت حلوا ارده سنتی نرم و پشمک مانند و روغنی است. رنگ حلوا شکری معمولا روشن است اما حلوا ارده سنتی بسته به نوع شیره ای که در آن استفاده می شود رنگی تیره دارد.

حلوا ارده سنتی معمولا با نان میل می شود اما همانطور که در مورد سوال حلوا شکری با چی بخوریم ؟ گفتیم می توان آن را به عنوان شیرینی هم سرو کرد. از این جهت معمولا حلوا ارده سنتی به دلیل خواص بالایی که دارد در وعده صبحانه و یا به عنوان عصرانه میل می شود. حلوا شکری را میتوان حتی در مجالس مهمانی و جشنها به عنوان شیرینی و یا دسر استفاده کرد درست مانند لبنانی ها و ساکنین جنوب آسیا.

قیمت حلوا شکری کیلویی چند

حالا که با این خوراکی بی نظیر بیشتر آشنا شدیم و فهمیدیم حلوا شکری با چی بخوریم وقت آن رسیده تا بگوییم از کجا می توانیم آن را تهیه کنیم. احتمالا می دانید که شهر زرقان فارس یکی از خواستگاه های انواع حلوا به ویژه حلوا ارده سنتی است و این شهر به جزیره حلوا در میان عامه شهرت دارد.

فروشگاه شهر حلوا با بهترین کارگاه های تولیدی این شهر همکاری نزدیک و دیرینه ای دارد که حلواهای آنها زبانزد است. اگر به دنبال یک شیرینی متفاوت و البته اصیل می گردید، حلوا شکری فروشگاه آنلاین شهر حلوا یکی از بهترین گزینه هاست. اما قیمت حلوا شکری کیلویی چند است؟ سوال خوبی است.

باید تأکید کنیم که بخاطر کیفیت بالای محصولات شهر حلوا از خرید حلوا شکری این فروشگاه پشیمان نمی شوید و با یک بار امتحان آنها، برای همیشه مشتری باقی می مانید. به ازای هر کیلو حلوا شکری هزینه ای حدود 160-180 هزار تومان باید پرداخت نمایید که به نسبت اصالت و تازگی حلوا شکری قیمتی مناسب است.

البته اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که به دنبال یافتن یک شیرینی سالم تر و بدون قند مضر هستید، پیشنهاد ما حلوا ارده سنتی است که شیرینی آن توسط یکی از شیره های طبیعی تأمین می شود و البته با خرید از فروشگاه شهر حلوا می توانید نوع ارگانیک و اصیل را با قیمتی متفاوت تهیه نمایید.

قیمت حلوا شکری کیلویی چند

حرف آخر در مورد حلوا شکری با چی بخوریم

به عنوان حرف آخر در مورد حلوا شکری با چی بخوریم باید تأکید کنیم که شهر حلوا به عنوان یکی از فروشگاه های معتبر آنلاین نگران سلامتی شما نیز هست، لذا علاوه بر تهیه و توزیع محصولات با کیفیت و ارگانیک، از شما تقاضا دارد که در مصرف هر نوع ماده خوراکی به ویژه شیرینی جاتی مانند انواع حلواها دقت کافی را داشته باشید.

این خوراکی های لذیذ هم می توانند برای افزایش وزن مورد استفاده قرار بگیرند و هم برای کاهش آن، بله تعجب نکنید، نحوه مصرف شما می تواند مشخص کننده یکی از این دو وضعیت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمایی مشاورین فروش آنلاین  فروشگاه شهر حلوا استفاده نمایید.

حلوا شکری چه مواد معدنی و ویتامین هایی دارد؟

ویتامین های گروه B، A، C، کلسیم، منیزیم، روی، آهن، مس، فسفر، منیزیم، چربی های اشباع نشده مانند امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹

حلوا شکری را چگونه می توان مصرف کرد؟

حلوا شکری را می توان به صورت ساده یا همراه با خوراکی های دیگر مانند نان، پنیر، مربا، عسل، گردو، بادام و غیره مصرف کرد. همچنین می توان آن را به صورت دسر یا میان وعده میل کرد.

حلوا شکری برای چه افرادی مفید است؟

حلوا شکری برای همه افراد مفید است، به ویژه برای کودکان، نوجوانان، افراد مسن، زنان باردار و شیرده، و افراد مبتلا به کم خونی، فقر آهن، یبوست، مشکلات گوارشی، دردهای مفاصل و آرتروز، و سرد مزاجی.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *