شهرحلوا  | مجله سلامت | حلوا ارده با شیره خرما

حلوا ارده با شیره خرما

یکی از خوراکی‌هایی که همواره در سفره‌های ایرانیان جا داشته و به عنوان یک غذای محبوب مورد استفاده قرار می‌گرفت، حلوا ارده بوده است. گذشته‌گان ما با کشف خواص این ماده خوراکی و ترکیب آن با دیگر محصولات طبیعی مثل شیره‌های گیاهی، حلوا ارده را به یک معجون معجزه‌آسا تبدیل کرده و از آن بهره‌بردند. مثل ترکیب حلوا ارده با شیره خرما که از جمله مواد انرژی زا در دوران قدیم محسوب می‌شد.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
حلوا ارده با شیره خرما
5/5 - 3 رای

همانطور که همه می دانیم حلوا ارده از جمله خوراکی های شیرین محسوب می شود، از این جهت با تغییر نوع شیرین کننده آن می توان یک حلوا ارده جدید با خواص متفاوت ایجاد کرد. یکی از بهترین و سالم ترین نوع شیرین کننده ها، شیره خرماست لذا حلوا ارده با شیره خرما یکی از مقوی ترین انواع حلوا ارده است. شهر حلوا به عنوان یکی از مراکز تهیه این حلوا ارده سنتی بی نظیر در خصوص مزایای مصرف حلوا ارده با شیره خرما در این مقاله توضیحات بیشتری به شما عزیزان خواهد داد. پاسخ سوالات زیر در این مقاله وجود دارد:

  1. ترکیبات حلوا ارده با شیره خرما چیست؟
  2. چه خواصی در حلوا ارده با شیره خرما وجود دارد؟
  3. هنگام مصرف حلوا ارده با شیره خرما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  4. نحوه نگهداری حلوا ارده با شیره خرما چگونه است؟
  5. حلوا ارده با شیره خرما را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

ترکیبات حلوا ارده با شیره خرما

اصلی ترین اجزای ترکیبات حلوا ارده با شیره خرما ، ارده کنجد و شیره خرماست. هرکدام از این دو ماده مغذی به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی است و لذا ترکیبشان با یکدیگر یک خوراکی شگفت انگیز را ایجاد می کند. به جز این دو ماده معمولا سعی می شود مغزیجاتی مثل بادام و پسته در آن به کار رود تا هم حلوا را زیباتر کند و هم خواص آن را بیشتر نماید. رنگ این نوع حلوا ارده قهوه ای مایل به تیره است که به خاطر رنگ شیره خرماست.

خواص حلوا ارده با شیره خرما

در مورد خواص حلوا ارده با شیره خرما بسیار می توان گفت، طبع گرم شیره خرما به همراه پروتئین، ویتامین ‌های گروه B مثل ، B1، B2 ، B3 ، B5، ویتامین C، آهن، آنتی اکسیدان، اسید فولیک، فسفر، پتاسیم و منیزیم است فواید زیر را به حلوا ارده می بخشد:

  1. انرژی زا بودن
  2. رفع فقر آهن و کم خونی
  3. جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوانها
  4. تسکین دردهای مفاصل و همچنین از بین رفتن التهاب آنها
  5. جلوگیری از پیری پوست
  6. تقویت چشم و جلوگیری از تاری دید و شب کوری
  7. تقویت مو و کمک به رشد آنها
  8. رفع خستگی و ضعف بدن

از سوی دیگر به خاطر وجود فیبر و همچنین ویتامین های فراون کنجد و ارده، خواص زیر به حلوا ارده با شیره خرما اضافه می شود:

  1. درمان یبوست و کمک به دستگاه گوارش
  2. جلوگیری از بیماری های قلبی
  3. جلوگیری از کرختی، بی حالی و خستگی جسم
  4. پایین آمدن کلسترول خون 
  5. کمک به کاهش خون بخاطر فیبر
  6. درمان زخم معده

می توانید اطلاعات کامل تری را در مورد خواص حلوا ارده سنتی در مقاله لینک شده مطالعه کنید.

باید اعتراف کنیم هرچه از خوبی ها و خواص حلوا ارده با شیره خرما بگوییم باز هم کم است. اگر یکی از مشکلات ذکر شده در بالا را دارید، پیشنهاد می کنیم که این خوراکی لذیذ را امتحان بفرمایید. برای تهیه آن می توانید با کارشناسان فروش آنلاین شهر حلوا تماس حاصل فرمایید یا از فرم زیر محصول مورد نظر خود را خریداری کنید تا محصول تازه و دست اول در کوتاه ترین زمان به دست شما برسد.

نکات مهم در هنگام مصرف حلوا ارده با شیره خرما

همانند تمامی مواد خوراکی در کنار مزایای بسیار حلوا ارده با شیره خرما، باید گوشه چشمی به موارد ممنوع مصرف آن و همچنین روش صحیح استفاده از آن داشت. بیماران دیابتی که دارای قند خون بسیار بالا هستند به نحوی که پزشک آنها، مصرف قند را ممنوع نموده است متأسفانه نمی توانند از این قند طبیعی نیز استفاده نمایند.

از سوی دیگر مصرف زیاد آن برای بیمارانی که از ابتدا بیماری قلبی داشته اند می تواند مضر باشد. برای سایر افراد نیز در صورت مصرف بیش از حد و خارج از چارچوب حلوا ارده با شیره خرما احتمال به وجود آمدن مشکلات زیر هست:

  1. اختلال در روده بزرگ
  2. عفونت آپاندیس
  3. ایجاد آلرژی ناشی از مصرف بی رویه کنجد
  4. عدم تعادل هورمونی و خشک شدن فولیکول های مو
  5. افزایش چربی پوست و بوجود آمدن دانه های قرمز و خارشی روی پوست
  6. احتمال ابتلا به اسهال
  7. غلیظ شدن صفرا در افراد گرم مزاج

البته دقت شود الزاما تمامی این مشکلات در افراد بوجود نمی آید و این فقط یک احتمال است چرا که در صورت عدم دقت در مصرف هر ماده خوراکی می توان انتظار بوجود آمدن مشکلاتی داشت. ما در شهر حلوا بر اساس وجدان کاری و سلامت مشتریانمان، این نکات را باید بگوییم.

نحوه نگهداری حلوا ارده با شیره خرما

از آنجا که محصولات فروشگاه شهر حلوا بدون مواد افزودنی و نگهدارنده است، لذا برای جلوگیری از خراب شدن این خوراکی لذیذ و همچنین افزایش زمان ماندگاری آن باید به نکاتی توجه داشت. اولین نکته درباره نگهداری حلوا ارده با شیره خرما آن است که این ماده نباید بیش از حد در آفتاب قرار بگیرد. دمای نگهداری آن معمولا در حدود دمای یخچال است و لذا تفاوتی ندارد که در زمستان یا تابستان هستیم، در هر صورت بهتر است آن را در یخچال نگه داشت.

اگر آن را در معرض رطوبت قرار ندهید کیفیتش پس از مدت طولانی تغییر زیادی نمی کند. در صورت دقت به این نکات، تا بیش از یک سال می توان مطمئن بود که قابل استفاده است.

خرید حلوا ارده با شیره خرما

شهر حلوا به عنوان یکی از مراکز معتبر تهیه و توزیع حلوا ارده سنتی زرقان تمامی محصولات خود را به صورت آنلاین در مقابل شما عزیزان قرار داده تا بتوانید با مقایسه کیفیت و همچنین قیمت آن، بهترین را انتخاب نمایید. برای خرید آنلاین محصول ارگانیک و با ارزش غذایی بالای حلوا ارده با شیره خرما می توانید از کارشناسان فروش آنلاین راهنمایی دریافت نمایید.

حرف آخر در مورد حلوا ارده با شیره خرما

به عنوان حرف آخر در مورد حلوا ارده با شیره خرما باید یادآوری کنیم که بهترین زمان برای مصرف این خوراکی پرانرژی در وعده صبح می باشد تا جسم بتواند انرژی مورد نیاز خود در طول روز را از آن دریافت نماید. اما در هر صورت مصرف آن در سایر وعده ها نیز بی اشکال است و حتی می توان آن را به عنوان میان وعده میل نمود. شهر حلوا امیدوار است که با مصرف این خوراکی لذیذ همواره جسمی سالم و سلامت داشته باشید.

ترکیبات حلوا ارده با شیره خرما چیست؟

اصلی ترین اجزای ترکیبات حلوا ارده با شیره خرما کنجد و شیره خرماست. هرکدام از این دو ماده مغذی به تنهایی دارای خواص بسیار زیادی است و لذا ترکیبشان با یکدیگر یک خوراکی شگفت انگیز را ایجاد می کند.

چه خواصی در حلوا ارده با شیره خرما وجود دارد؟

در مورد خواص حلوا ارده با شیره خرما بسیار می توان گفت، طبع گرم شیره خرما به همراه پروتئین، ویتامین ‌های گروه B مثل ، B1، B2 ، B3 ، B5، ویتامین C، آهن، آنتی اکسیدان، اسید فولیک، فسفر، پتاسیم و منیزیم است فواید زیادی را به حلوا ارده می بخشد.

حلوا ارده با شیره خرما را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

شهر حلوا به عنوان یکی از مراکز معتبر تهیه و توزیع حلوا ارده زرقان تمامی محصولات خود را به صورت آنلاین در مقابل شما عزیزان قرار داده تا بتوانید با مقایسه کیفیت و همچنین قیمت آن، بهترین را انتخاب نمایید. 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *