شهرحلوا  | مجله سلامت | حلوا ارده با شیره انگور

حلوا ارده با شیره انگور

انگور میوه ای است که در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و دارد. وجود محصولات زیادی از جمله، مویز، کشمش، سرکه، غوره، آب غوره، گرد غوره، شیره، شیر شیره و رب انگور نشان از ارزش غذایی بالای این میوه دارد. در میان این محصولات، شیره شیرین انگور خواص بسیار زیادی دارد و به همین دلیل ایرانیان از قدیم به هر بهانه ای سعی می کردند در یکی از خوراکی های خود از آن استفاده نمایند.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
حلوا ارده با شیره انگور
5/5 - 5 رای

یکی از بهترین کاربردهای شیره انگور ترکیب آن با ارده و ساخت حلوا ارده با شیره انگور است که دارای خواص معجزه آسایی است به طوریکه به عنوان یک دارو طبیعی نیز در نظر گرفته می شود. قدمت تولید این خوراکی جذاب به بیش از 800 سال پیش بر می گردد و امروزه نیز تولید کنندگانی مانند شهر حلوا همان راه گذشتگان را ادامه می دهند تا این محصول بی نظیر را در اختیار مردم قرار دهند. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این غذای مغذی بدانیم و پاسخ سوالات زیر را پیدا کنیم:

  1. خواص حلوا ارده شیره انگور چیست؟
  2. آیا مضراتی در مصرف حلوا ارده شیره انگور وجود دارد؟
  3. روش تهیه حلوا ارده شیره انگور به چه شکل است؟
  4. ارزش غذایی حلوا ارده شیره انگور به چه صورت است؟
  5. حلوا ارده شیره انگور را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

خواص حلوا ارده با شیره انگور

همانطور که گفتیم ترکیب دو ماده غذایی کنجد و شیره انگور درمان بسیاری از مشکلات جسمی می تواند باشد. به عنوان نمونه آهن در هر دوی این مواد وجود دارد لذا یکی از خواص حلوا ارده با شیره انگور خونسازی و رفع فقر آهن است و برای کم خونی مانند آبی روی آتش عمل می کند.

در طب سنتی از آن به عنوان دارویی برای رفع سردی و از بین بردن احساس بی حالی و خستگی یاد می کنند. این کاربرد تا آنجا ادامه پیدا می کند که برای درمان افسردگی نیز مصرف حلوا ارده با شیره انگور پیشنهاد می شود. علاوه بر این موارد، وجود کلسیم ومنیزیم و همچنین آنتی اکسیدان در آن برای کودکان بسیار مفید است لذا بسیار توصیه می شود که در وعده های غذایی روزانه آنها حتما قرار بگیرد تا به استخوان سازی شان کمک کند و بدنشان را سالم نگه دارد.

به تمامی خواص حلوا ارده شیره انگور موارد زیر را نیز اضافه نمایید:

  1. اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در این خوراکی می تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود و همچنین کمک شایانی به رشد مغز کودکان کند.
  2. به خاطر وجود خانواده ویتامین B در این خوراکی بی نظیر روند سفیدی مو کاهش می یابد. همچنین ریشه مو تقویت شده و به رشد آن کمک می کند.
  3. شیره انگور توانایی دفع اسیدهای غیر ضروری و اوره از بدن را دارد پس پاکسازی معده و روده را باید به ویژگی های حلوا ارده شیره انگور اضافه نمود.
  4. خانم های باردار در سه ماه اول بارداری نباید این خوراکی را مصرف کنند زیرا احتمال سقط جنین وجود دارد، اما در دوران پس از بارداری برای افزایش شیر می توانند با خیالی آسوده این خوراکی لذیذ را بخورند تا هم بدن خودشان سالم بماند و هم بدن کودکشان با شیر مقوی تغذیه شود.
  5. کسانیکه به یکی از بیماری های یرقان، دردهای روماتیسمی، ضعف اعصاب، کک و مک، بیماری های شریانی و وریدی دچار هستند می توانند از حلوا ارده شیره انگور به عنوان یک دارو استفاده نمایند.
  6. اعتقاد عمومی بر این است که حلوا ارده شیره انگور خاصیت ضد سرطانی نیز دارد.

باید اعتراف کنیم که اگر بخواهیم تمامی خواص این غذای جالب را بگوییم نیاز به مقاله ای طولانی تر است که از حوصله ممکن است خارج شود. لذا به همین میزان بسنده می کنیم. شما عزیزان اگر به خاطر خواص فراوان آن تمایل به خرید دارید می توانید از کارشناسان پشتیبانی آنلاین فروشگاه شهر حلوا اطلاعات لازم را بدست آورید. و یا با مطالعه مقاله خواص حلوا ارده سنتی مطالب کاملی تری را کسب کنید.

مضرات مصرف حلوا ارده شیره انگور

در زمان مصرف حلوا ارده شیره انگور باید به چند نکته توجه کرد:

  • مثل هر ماده غذایی دیگری حلوا ارده شیره انگور نیز باید متناسب با شرایط جسمی فرد مصرف شود. مثلا افرادی که به دیابت شدید مبتلا هستند نمی توانند زیاد از این ماده خوراکی استفاده کنند.   
  • به علت طبع بسیار گرم ارده و همچنین شیره انگور مصرف زیاد آن برای افراد گرم مزاج توصیه نمی شود چرا که می تواند به غلیظ شدن صفرا منجر شود و همچنین باعث بوجود آمدن جوش های پوستی شود.
  • مصرف متناسب این ماده غذایی می تواند یبوست را درمان کند اما استفاده بیش از حد آن نیز باعث اسهال و دل ‌درد می تواند بشود.

در هر صورت نباید نگران بود، زیرا اگر در هنگام مصرف این خوراکی به شرایط جسمی خود دقت داشته باشیم مشکلی برای آن به وجود نمی آید.

طرز تهیه حلوا ارده با شیره انگور

برای کسانیکه تمایل دارند خودشان این ماده غذایی را تهیه نمایند باید بگوییم طرز تهیه حلوا ارده با شیره انگور بسیار ساده است کافی است طبق مراحل زیر پیش برویم:

  • شیره انگور را روی شعله ملایم قرار می دهیم تا پخته شود.
  • ارده را به آرامی به آن اضافه می کنیم و همزمان هم می زنیم.
  • زمانی که به غلظت مناسب رسید شعله را خاموش می کنیم
  • می توان مغزیجات را به این ترکیب جذاب اضافه کرد.
  • در نهایت مواد را در قالب ریخته و به مدت 6 تا 7 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا خودشان را بگیرند.

البته اگر از کسانی هستید که فرصت لازم برای پخت حلوا ارده با شیره انگور را ندارید، به شما توصیه می کنیم که آن را از یکی از فروشگاه های معتبر مانند شهر حلوا تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

ارزش غذایی حلوا ارده با شیره انگور

در جدول زیر می توانید ارزش غذایی حلوا ارده با شیره انگور را پیدا کنید و میزان مصرف خود را بر اساس آن تنظیم نمایید (با فرض 50 درصد ارده و 50 درصد شیره):

مقداریک قاشق غذا خوری (گرم)در هر 100 گرم
کالری64462
چربی427
پروتئین1.39

تهیه حلوا ارده با شیره انگور اصل

این روزها به لطف اینترنت خرید و مقایسه اجناس بسیار آسان اتفاق می افتد. با کمی جستجو می توانید به سادگی انواع فروشگاه های مرتبط را پیدا نمایید، اما فراموش نکنید که هیچ حلوا ارده ای با شیره انگور به پای نوع زرقانی آن نمی رسد چرا که خاستگاه اولیه اش شهر زرقان فارس بوده است.

مزیت حلوا ارده با شیره انگور فروشگاه شهر حلوا به سایر کارگاه ها در روش سنتی پخت آن است که علاوه بر حفظ کیفیت و طعم دلپذیر حاوی هیچ ماده افزودنی دیگری نیست. بله، درست خواندید، مواد نگهدارنده صنعتی در این فروشگاه جایی ندارند لذا تمامی انواع حلوا ارده های شهر حلوا ارگانیک و با کیفیت هستند. تنها کافی است یک بار آن را امتحان کنید.

شما می توانید از صفحه حلوا ارده سنتی محصول مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خرید کنید.

حرف آخر در مورد حلوا ارده با شیره انگور

به عنوان حرف آخر در مورد حلوا ارده با شیره انگور باید بگوییم که کارشناسان پشتیبانی فروش آنلاین شهر حلوا آمادگی کامل برای راهنمایی شما عزیزان در تهیه این ماده خوراکی جذاب را دارند. فراموش نکنید که به خاطر ارگانیک بودن حلواهای شهر حلوا شرایط نگهداری آنها بسیار مهم است، یعنی اگر آن را به دور از نور، رطوبت و در دمای پایین مانند دمای یخچال نگه دارید تا حداقل یک سال می توانید از آن استفاده نمایید بدون آنکه تغییری در طعم و یا رنگ آن مشاهده نمایید.

خواص حلوا ارده شیره انگور چیست؟

خونسازی و رفع فقر آهن
رفع سردی و احساس بی حالی و خستگی
درمان افسردگی
تقویت استخوان‌ها
کاهش سطح کلسترول خون
رشد مغز کودکان
کاهش ریزش مو و تقویت ریشه‌های مو

چرا برای برخی افراد در دوران بارداری مصرف حلوا ارده با شیره انگور توصیه نمی‌شود؟

احتمال سقط جنین در سه ماه اول بارداری

از چه طریق می‌توان از حلوا ارده با شیره انگور به عنوان دارو برای برخی بیماری‌ها استفاده کرد؟

برای بیماری‌های یرقان، دردهای روماتیسمی، ضعف اعصاب، کک و مک، بیماری‌های شریانی و وریدی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *