شهرحلوا  | مجله سلامت | روغن ارده کنجد

روغن ارده کنجد

در کتاب قانون ابوعلی سینا در خصوص کنجد و روغن ارده کنجد آمده است: ”  کنجد از هر تخمی چرب تر است و زود فاسد می شود. چسبنده و نرم کننده است. خوردن کنجد و مالیدن روغن آن بر پوست در درمان لکه سبز ناشی از ضربه سودمند است” .

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
روغن ارده کنجد
4.8/5 - 22 رای

روغن ارده کنجد این روزها یکی از شناخته شده ترین انواع روغن هاست که در سفره غذایی بسیاری از ایرانیان جای خود را پیدا کرده است. اگر به گذشته برگردیم می بینیم که بزرگانی همچون ابوعلی سینا و زکریای رازی مردم را به استفاده از کنجد و فراورده های آن به شدت توصیه می کردند و معمولا این ماده غذایی در نسخه های درمانی آنها نیز وجود داشته است. در نوشته های به جا مانده از فیلسوف و پزشک بزرگ زکریای رازی آمده است که ” علاج فراموش کاری و لرزیدن اندام های بدن در کوبیده کنجد و مغز گردو و توت خشک است اگر به نسبت های مساوی با هم مخلوط شوند. البته باید به مدت یک ماه هر روز دو قاشق غذاخوری از کوبیده سه گیاه فوق مصرف شود“.

در این مقاله که کارشناس سلامت شهر حلوا  برای شما عزیزان آماده نموده است، قصد داریم در مورد روغن ارده کنجد بیشتر بدانیم، خواص آن را بررسی کنیم و همچنین بفهمیم چطور از آن به عنوان یک دارو استفاده کنیم. سوالاتی که به آنها جواب می دهیم به صورت زیر است

  1. فرق روغن کنجد با روغن ارده کنجد در چیست؟
  2. چه خواصی در روغن ارده کنجد وجود دارد؟
  3. آیا مضراتی برای روغن ارده می شناسیم؟
  4. روغن ارده به چه صورتهایی قابل مصرف است؟
  5. از کجا روغن ارده کنجد اصل تهیه کنیم؟

فرق روغن کنجد با روغن ارده کنجد

زمانی که صحبت از روغن کنجد می شود باید بدانیم که با روغن ارده کنجد متفاوت است. درست است که هر دو از فراورده های کنجد محسوب می شوند اما نحوه تهیه آنها، کاربرد و همچنین برخی خواص شان با هم متفاوت است. اساسی ترین فرق روغن کنجد با روغن ارده کنجد در آن است که اینها به دو روش متفاوت تهیه می شوند. اگر دانه های کنجد را در دستگاه روغنگیری بریزند و تحت فشار و پرس سرد قرار دهید، روغنی که از آن خارج می شود همان روغن کنجد معروف است. حالا اگر کنجدهای شسته شده را تفت دهید و بعد آن را با کمک آسیاب و یا دستگاه های دیگر به ارده تبدیل کنید و در نهایت با دستگاه پرس روغن آن را جدا نمایید روغن ارده کنجد بدست می آید.

فرق روغن کنجد با روغن ارده کنجد

این دو روش متفاوت سبب می شود دو محصول خروجی تفاوتهای دیگری نیز با هم داشته باشند، مثلا:

  • عطر و طعم روغن ارده کنجد قوی تر از روغن کنجد است.
  • رنگ روغن کنجد شفاف و طلایی است، اما روغن ارده کنجد کمی تیره ‌تر و غلیظ ‌تر است.
  • روغن ارده کنجد به دلیل داشتن شیره دارای ماندگاری کمتری نسبت به روغن کنجد است.
  • مردم کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ژاپن و کره ترجیج می دهند که از روغن کنجد در غذاهای خود استفاده کنند اما در غذاهای خاورمیانه ای از جمله ایران، بیشتر روغن ارده کنجد به کار می رود.

مصرف روغن ارده و روغن کنجد در طب سنتی

در نهایت باید بدانیم که بر اساس کتب تاریخی، پزشکان سنتی و یا همان حکیمان خواص غذایی چندانی برای روغن کنجد قائل نبودند و بیشتر از آن به عنوان یک دارو استفاده می کردند. آنها به مردم پیشنهاد می دادند که از روغن ارده کنجد به عنوان روغن خوراکی خود استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که پزشکی امروز نشان داده است که روغن کنجد برای خام خوری مناسب نیست اما می تواند برای سرخ کردن و یا در فرایند پخت غذا مورد استفاده قرار بگیرد چرا که مصرف خام آن سبب چرب شدن کبد می شود ولی روغن ارده کنجد را می توان به صورت خام در سالاد، سس و یا سایر مواد خوراکی استفاده کرد و نگران چرب شدن کبد هم نبود.

خواص روغن ارده کنجد

خواص روغن ارده کنجد

حالا وقت آن است که به این سوال پاسخ دهیم: چرا باید از روغن ارده کنجد استفاده کرد. جواب آن در خواص روغن ارده کنجد قرار دارد.  این خوراکی جالب دارای ارزش غذایی بالایی است چرا که اساس آن کنجد است که به عنوان یک دانه جادویی شناخته می شود. وجود مقادیر زیادی از چربی های مفید مانند امگا6، ویتامین‌های گروهE  ،K و همچنین آنتی‌اکسیدان دلیلی برای اثبات ادعای ماست. علاوه بر آن به علت حرارت دیدن اولیه میزان میکروب آن بسیار کم است. در ادامه به بررسی خواص بیشتری از این خوراکی جذاب می پردازیم:

خواص روغن ارده کنجد برای پوست

 خواص روغن ارده کنجد برای پوست اثبات شده است چرا که این ماده خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. برای همین از روغن ارده کنجد در محصولات مراقبتی پوست استفاده می شود و جالب است بدانیم که مهم نیست پوست شما خشک، چرب و یا معمولی باشد، در هر صورت می توانید از آن برای شادابی پوستتان استفاده کنید.

این روغن بی نظیر خدماتی دیگر مانند سم‌زدایی، محافظت از اشعه مضر خورشید، از بین بردن ضایعات قارچی و باکتری‌ها و همچنین کمک به بهبود زخم را نیز به پوست شما هدیه می کند. با استفاده مداوم از روغن ارده کنجد می توانید از پیری زودرس پوستتان جلوگیری نمایید و همواره آن را شاداب، درخشنده و لطیف نگه دارید.

شما باید از مرغوبیت محصول مطمئن باشید تا بتوانید با خیالی آسوده پوست خود را به آن واگذار کنید، از این جهت پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های معتبری مانند شهر حلوا برای تهیه روغن ارده کنجد استفاده نمایید.

خواص روغن ارده برای مو

برای تغذیه موی سرتان می توانید از روغن ارده کنجد استفاده کنید چرا که چربی های غیر اشباع آن به راحتی در پوست سر نفوذ می کنند و ریشه موهای شما را تقویت می کنند. از دیگر خواص روغن ارده برای مو از بین بردن آلودگی ناشی از وجود شپش ، رفع شوره و التهابات پوست سر، جلوگیری از ریزش مو و کمک به درخشندگی و حالت دهی آن است.

 روغن ارده برای استخوان ها

اگر به دنبال یک ماده غذایی سالم برا تقویت اسکلت بدن خود می گردید می توانید از روغن ارده برای استخوان ها خود استفاده کنید. وجود دو عنصر بسیار مهم روی و کلسیم در این ماده خوراکی سبب استحکام استخوان ها می شود و به شدت می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و همچنین سبب ترمیم و رشد استخوانی شود. از این نظر توصیه می گردد که در غذای کودکان حتما استفاده شود.

روغن ارده برای دیابت

یکی از ویژگی های جالب روغن ارده برای دیابت است زیرا مقادیر زیادی منیزیم در آن وجود دارد که متابولیسم قند را افزایش می دهد. در این صورت باعث آزاد شدن انسولین می گردد و به شدت به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

روغن ارده برای تنفس

بسیاری از افراد در شهرهای صنعتی دچار مشکلات تنفسی می شوند، باید بدانیم که روغن ارده برای تنفس مفید است و باعث رفع تنگی نفس می شود. علاوه بر این موضوع سرفه خشک و زخم ریه نیز با مصرف مداوم روغن ارده کنجد قابل رفع شدن است.  افرادی که در اثر سرماخوردگی و یا آنفولانزا دچار عفونتهای تنفسی می شوند نیز با استفاده از روغن ارده کنجد می توانند بیماری خود را تا حد زیادی بهبود ببخشند. برای تسکین مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی نیز می توانید از این روغن مفید استفاده نمایید.

روغن ارده برای بهداشت دهان و دندان

در طب قدیم از روغن ارده برای بهداشت دهان و دندان استفاده می کردند چرا که توانایی از بین بردن باکتریهای آلوده را داشته و به شدت در مراقبت از لثه ها کمک می کند، لذا از آن به عنوان یک دهان‌شویه طبیعی به صورت روزانه استفاده می کردند. باید بدانیم این روغن می تواند به عنوان سفید کننده طبیعی دندان ‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

روغن ارده برای معده

این روزها بسیاری از افراد از مشکل رفلاکس معده رنج می برند، از جمله کارایی های روغن ارده برای معده آن است که می تواند مشکل رفلاکس یا همان برگشت اسید معده را کنترل کند.

روغن ارده برای افسردگی

در بسیاری از کشورهای اروپایی یکی از روشهای درمان بیماری افسردگی استفاده از بوهای مطبوع است. ثابت شده است که عطر دلپذیر روغن ارده برای افسردگی می تواند مفید باشد.

سایر خواص روغن ارده کنجد

سایر خواص روغن ارده کنجد را می توانیم در لیست زیر پیدا کنیم:

  • پیشگیری از سرطان روده
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • کاهش دردهای عضلانی
  • نشاط آور
  • جلوگیری از حملات میگرنی
  • بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر بروز بیماری‌های مرتبط با مغز مانند آلزایمر و پارکینسون
  • یکی از بهترین داروها برای کاهش گلو درد

مضرات روغن ارده کنجد

تا اینجا با خواص روغن ارده کنجد آشنا شدیم اما همانطور که همه می دانیم، مصرف زیاد هر ماده خوراکی همانطور که فوایدی دارد می تواند معایبی نیز داشته باشد. از جمله مضرات روغن ارده کنجد می توان به افزایش وزن اشاره نمود. به علت وجود چربی زیاد در روغن ارده کنجد اگر مصرف بی رویه وجود داشته باشد و همچنین فرد کم تحرک باشد احتمال ابتلا به چاقی بالا می رود.

اسهال، دل درد و سوء هاضمه از جمله مشکلات گوارشی است که مصرف بی اندازه روغن ارده کنجد به دنبال خواهد داشت. خانم های باردار نیز نباید روغن ارده کنجد و به طور کلی مشتقات ارده را مصرف کنند زیرا خطر سقط جنین برای آنها وجود دارد.

مضرات روغن ارده کنجد

بعضی از افراد به روغن ارده کنجد حساسیت دارند، لذا پیش از مصرف باید اندکی از آن را در تماس با پوستشان قرار دهند و اگر خارش و یا جوشهای ریز پیدا کرد سریعا آن را پاک نمایند. این روغن دارای طبع گرم است لذا افرادی که دارای طبع گرم هستند باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشند.

طریقه مصرف روغن ارده کنجد

طریقه مصرف روغن ارده کنجد

طریقه مصرف روغن ارده کنجد به هدف شما از مصرف آن بر می گردد. همانطور که پیشتر گفتیم بهتر است این نوع روغن را به صورت خام مصرف نمایید، مثلا درون سالاد و یا سس های خود از آن استفاده کنید تا نیاز به دیدن حرارت نداشته باشد. در شیرینی ها هم می توان از روغن ارده استفاده کرد. اگر برای پوست و شفافیت آن و یا برای تقویت مو قصد دارید از روغن ارده کنجد استفاده کنید، بهتر است روزانه میزان مشخصی از آن را به پوست و موی خود بزنید و آنقدر ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

روغن ارده كنجد براي سرخ کردن

همانطور که پیشتر گفتیم بهترین نوع مصرف این نوع روغن به صورت خام است. اما عده ای ترجیح می دهند که از روغن ارده کنجد برای سرخ کردن استفاده کنند. شهر حلوا این نوع روش مصرف را توصیه نمی کند زیرا اگر این روغن در معرض حرارت بالا قرار بگیرد ممکن است خواص آن تغییر کند، حتی در بعضی موارد احتمال داده شده خواص سرطان زایی پیدا کند. از این نظر بهتر است این نوع روغن حرارت نبیند.

بدین منظور شما می توانید روغن کنجد را برای مصارف سرخ کردن و پخت و پز استفاده کنید که از فروشگاه شهر حلوا قابل سفارش است.

خرید روغن ارده کنجد اصل

پس از بررسی ویژگی های این خوراکی جالب، وقت آن رسیده که روش خرید روغن ارده کنجد اصل را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر روغن ارده کنجد اصل باشد بوی کنجد بو داده می دهد. روش دیگر تشخیص اصالت این روغن آن است که مقداری از آن را روی پوست می ریزیم و پس از چند دقیقه با آب گرم می شوریم، اگر پوست همچنان نرم و لطیف مانده بود، روغن اصل است.

به شما اطمینان می دهیم که روغن ارده کنجد در فروشگاه آنلاین شهر حلوا تمامی ویژگی های فوق را دارد. در تهیه این روغن ها از کنجدهای تازه استفاده می شود و سعی شده است تا حد بسیار بالایی از روش های سنتی استفاده شود. فروشگاه شهر حلوا سعی نموده است که محصولات خود را با ضمانت کیفیت و اصالت به مشتریان عرضه کند.برای خرید و اطلاع از قیمت می توانید از کارشناسان آنلاین فروش راهنمایی دریافت نمایید.

قیمت روغن ارده کنجد

در مورد قیمت روغن ارده کنجد اصل شهر حلوا اصلا نگران رقابت در بازار نباشید! ما به دنبال سلامت شما هستیم و بهترین کیفیت را با معقول ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهیم. هنر ما ارائه راهکار سلامت تضمینی به شما مشتریان وفادار است. داشتن جامعه ای سالم از آرزوهای دیرینه ما در مجموعه شهر حلوا بوده و هست.

حرف آخر در مورد روغن ارده کنجد

به عنوان حرف آخر در مورد روغن ارده کنجد باید بگوییم که اگر به فکر سلامت خود و خانواده تان هستید بهتر است که از یک روغن مناسب در غذاهای خود استفاده نمایید، با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، یکی از بهترین و سالم ترین انواع روغن خوراکی روغن ارده کنجد است که در اندازه های مختلف در فروشگاه های معتبر مانند شهر حلوا در دسترس شما قرار دارد.

طریقه مصرف روغن ارده کنجد چه تفاوتی با روغن کنجد دارد؟

روغن ارده کنجد را به صورت خام مصرف نمایید، مثلا درون سالاد و یا سس های خود از آن استفاده کنید تا نیاز به دیدن حرارت نداشته باشد. در شیرینی ها هم می توان از روغن ارده استفاده کرد.

خواص روغن ارده کنجد را نمی دانم؟

وجود مقادیر زیادی از چربی های مفید مانند امگا6، ویتامین‌های گروهE  ،K و همچنین آنتی‌اکسیدان از جمله خواص بی نظیر این روغن ارزشمند و ارگانیک است.

مضرات روغن ارده کنجد چیست؟

اسهال، دل درد و سوء هاضمه از جمله مشکلات گوارشی است که مصرف بی اندازه روغن ارده کنجد به دنبال خواهد داشت. خانم های باردار نیز نباید روغن ارده کنجد و به طور کلی مشتقات ارده را مصرف کنند زیرا خطر سقط جنین برای آنها وجود دارد.

روغن ارده کنجد اصل را از کجا بخریم؟

روغن ارده کنجد در فروشگاه آنلاین شهر حلوا تمامی ویژگی های خوب یک محصول استاندارد را دارد در تهیه این روغن ها از کنجدهای تازه استفاده می شود و سعی شده است تا حد بسیار بالایی از روش های سنتی استفاده شود.

خواص روغن ارده کنجد برای پوست چیست؟

این روغن بی نظیر خدماتی دیگر مانند سم‌زدایی، محافظت از اشعه مضر خورشید، از بین بردن ضایعات قارچی و باکتری‌ها و همچنین کمک به بهبود زخم را نیز به پوست شما هدیه می کند. با استفاده مداوم از روغن ارده کنجد می توانید از پیری زودرس پوستتان جلوگیری نمایید و همواره آن را شاداب، درخشنده و لطیف نگه دارید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *