شهرحلوا  | مجله سلامت | ارده گرم یا سرد

ارده گرم یا سرد

خیلی اوقات ممکن است برای یک مدت طولانی دچار بی حالی، کسلی، افسردگی، ناتوانی در انجام کارهای روزمره و … شویم به طوریکه حتی حوصله حرف زدن با عزیزانمان هم نداریم. ظاهر ماجرا اتفاق ناخوشایندی است چرا که خودمان هم نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. اما معمولا به مزاج ما برمیگردد. که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

دیدگاه مشتریان این محصول

آرش حیدری
آرش حیدری
ادامه مطلب
من خیلی شیرینی جات نمیخورم اما از زمانی که مربی باشگاه حلوا ارده و فرآورده های کنجدی رو بهم معرفی کرد، عاشقش شدم
پانته‌آ
پانته‌آ
ادامه مطلب
دختر من خیلی بد غذاست و هرچیزی رو نمیخوره، از روزی که حلوا ارده کنجدی رو به عنوان تنقلات میدم بهش کلی علاقه مند شده
azi0099
azi0099
ادامه مطلب
من از محصولات شهرحلوا برای همکارام توی دفتر گرفتم، بدون استثنا همه عاشق عطر و طعم سنتی شدن، مرسی از محصولات خوبتون
قبل
بعدی
ارده گرم یا سرد
5/5 - 4 رای

ارده گرم یا سرد ؟ واقعیت آن است که همیشه یک مشکل حاد و نگران کننده باعث بوجود آمدن این مشکلات نمی شود و گاهی مسأله تنها به علت سرد شدن زیاد مزاج است که با تغییر در تغذیه به راحتی حل می شود.

یکی از بهترین مواد خوراکی که برای این منظور استفاده می شود ارده کنجد است، اما سوال اینجاست که آیا ارده گرم است یا سرد؟ در این مقاله که توسط شهر حلوا آماده شده است این سوال را با دقت بررسی می کنیم و به سوالات زیر هم پاسخ می دهیم:

  1. طبع ارده در طب سنتی چیست؟
  2. چه خواصی برای ارده وجود دارد؟
  3. مصرف ارده در افراد گرم مزاج چه اثری دارد؟
  4. ارده کنجد را با چه چیزی بخوریم؟
  5. از کجا می توانیم ارده کنجد اصل را تهیه کنیم؟

طبع ارده در طب سنتی گرم یا سرد

طب سنتی بیش از 5 هزار سال است که از کنجد به عنوان یک دارو استفاده می کند. یکی از مواد مغذی که از دانه های روغنی کنجد بدست می آید ارده آن است که در حقیقت نتیجه ساییدن و له شدن دانه هاست. علاوه بر ایرانیان، مردم کشورهای عربی مانند لبنان، کشورهای آسیایی مثل ارمنستان و اروپایی مانند بلغارستان، لهستان و یونان و … نیز متوجه خواص بی نظیر ارده شده اند و سالهاست که این ماده خوراکی را در سبد غذایی خانواده شان به کار می برند.

از نظر طب سنتی طبع ارده گرم و تر است و لذا یکی از بهترین مواد خوراکی برای افرادی است که دچار سرد مزاجی شده اند. طب سنتی مصرف ارده در تابستان را به صورت محدود می پذیرد اما در زمستان توصیه می شود که روزانه یک قاشق چای خوری آن را میل نمایید.

قبل از اینکه ادامه مقاله را مطالعه کنید می توانید سری هم به مقاله ارده کنجد بزنید تا در مورد تمامی خواص و روش تهیه این خوراکی سنتی و خوشمزه مطلع شوید. روی لینک مقاله کلیک کنید.

مزاج و طبع ارده گرم یا سرد برای درمان بیماری ها

همانطور که اشاره کردیم مزاج و طبع ارده برای درمان بیماری ها بسیار زیاد است. در هر 100 گرم از این ماده خوراکی مفید 595 کالری، 19.21 گرم کربوهیدراتها، 54 گرم چربی، 9 گرم فیبر، 17 گرم پروتئین وجود دارد. علاوه بر این، ارده کنجد یکی از منابع مهم برای آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی، کلسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین A، اسید‌های چرب غیر اشباعی مثل امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است. می توانیم از ارده برای درمان بیماری های زیر استفاده کنیم:

  • درمان پوکی استخوان، که دلیل آن وجود کلسیم، روی و منیزیم فراوان در ارده است. همچنین برای کمک به حفظ سلامت دندانها نیز مفید است.
  • درمان مشکلات ناشی ار سرد مزاجی به خاطر طبع گرم آن
  • بهبود ناراحتی های کلیه و کبد
  • تقویت حافظه و کمک به فرایند یادگیری
  • بهبود بیماری دیابت نوع 2 به خاطر منیزیم موجود در ارده
  • تقویت معده، درمان رفلاکس و سوزش معده با مصرف مداوم ارده (افرادی که دارای معده ضعیفی هستند بهتر است در مصرف ارده کنجد احتیاط کنند، زیرا این خوراکی سنگین و دیر هضم است)
  • بهبود مشکلات مفاصل و کاهش دردهای آرتروزی
  • بهبود آسم، تنگی نفس و گلودرد بخاطر منیزیم و داشتن خاصیت ضد باکتریایی و قارچی
  • عضله سازی به علت وجود پروتئین
  • کمک به گردش خون و افزایش پلاکت خون
  • درمان یبوست
  • رفع بیماری های رحم و کمک به سلامت تخمدان ها
  • کاهش کلسترول
  • درمان سیستم ایمنی بدن افراد ناتوان

اگر تا به حال از این ماده خوراکی لذیذ غافل بوده اید و یا نمی دانستید ارده گرم یا سرد است ، پیشنهاد می کنیم هرچه سریعتر برای تهیه آن اقدام نمایید. کارشناسان فروش آنلاین فروشگاه شهر حلوا آمادگی کامل برای راهنمایی شما عزیزان را دارند.

مصرف ارده در افراد گرم مزاج

مصرف ارده در افراد گرم مزاج

افرادی که دارای طبع گرم هستند ویژگی هایی مانند برونگرایی، زود عصبانی شدن، علاقه مند به مصرف شیرینی، داغی همیشگی بدن، داشتن عطش، تعریق، جوش و خارش پوست یا حتی شوره سر دارند. با توجه به اینکه طبع ارده گرم است لذا مصرف ارده در افراد گرم مزاج باید با کمی احتیاط همراه باشد.

پیشنهاد ما آن است که حتما در کنار این خوراکی لذیذ از یک مصلح مانند عسل یا سرکه استفاده شود. در صورت عدم دقت به این موضوع و همچنین مصرف بی رویه ارده توسط افراد گرم مزاج، ممکن است دچار مشکلات مربوط به کیسه صفرا شوند و همچنین جوش های پوستی زیادی بزنند و در برخی موارد دچار تنش های عصبی شوند.

 ارده کنجد را با چی بخوریم

یکی از مهمترین سوالات در خصوص مصرف ارده پس از این که از خودمان پرسیدیم ارده گرم یا سرد است ؟ آن است که ارده کنجد را با چی بخوریم؟ از آنجا که این خوراکی رگه هایی از تلخی را دارد بهتر است با یک شیرین کننده مانند شیره خرما، شیره انگور، عسل، مربا، شیره انجیر یا توت و حتی شربت شکر مصرف شود. به این شکل علاوه بر آنکه خواصش افزایش پیدا می کند طعم دلپذیری نیز پیدا می کند.  ارده کنجد را می توان به همراه یکی از این طعم های لذیذ در وعده صبحانه استفاده کرد و تا پایان روز از داشتن انرژی زیاد لذت برد.

 ارده کنجد را با چی بخوریم

البته در بسیاری از کشورها از ارده کنجد غذاهای خوشمزه ای نیز تهیه می شود، مثلا در لبنان غذای لذیذ حمص طرفداران زیادی دارد. همچنین سس ارده نیز بسیار مورد علاقه مردم است، غذای باباغنوچ با طعم ارده آن یکی از بی نظیرترین غذاهای کشورهای عربی است. کیک ارده و اشکنه ارده نیز در میان ایرانیان طرفداران خودش را دارد.

حرف آخر در مورد ارده گرم است یا سرد

به عنوان حرف آخر در مورد ارده گرم است یا سرد، باید بگوییم که بهترین میزان مصرف ارده کنجد یک قاشق غذاخوری در روز است، تا بدن دچار مشکلات ناشی از مصرف زیاد آن قرار نگیرد. فراموش نکنیم که مصرف بی رویه هر ماده خوراکی می تواند با عوارضی همراه شود، ارده کنجد جدا از این موضوع نیست. اگر دوست دارید این ماده خوراکی را بر سر سفره خانواده خود بیاورید بهتر است نوع ارگانیک آن را تهیه نمایید. فروشگاه آنلاین شهر حلوا با استفاده از بهترین دانه های کنجد، محصولی ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مواد معدنی و ویتامین های ارده چیست؟

ارده کنجد یکی از منابع مهم برای آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی، کلسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین A، اسید‌های چرب غیر اشباعی مثل امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است.

ارزش غذایی ارده کنجد گرم یا سرد ؟

در هر 100 گرم از این ماده خوراکی مفید 595 کالری، 19.21 گرم کربوهیدراتها، 54 گرم چربی، 9 گرم فیبر، 17 گرم پروتئین وجود دارد.

ارده کنجد گرم است یا سرد؟

از نظر طب سنتی طبع ارده گرم و تر است و لذا یکی از بهترین مواد خوراکی برای افرادی است که دچار سرد مزاجی شده اند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *